Sigle | Titre |
---|---|
PSE1047 | Développement des ressources d'adaptation de la petite enfance à l'adolescence |
PSE6006 | Instruments de mesure en contexte d'intervention |
PSE6022 | Évaluation et bilan clinique |
PSE6024 | Séminaire de recherche en psychoéducation |
PSE6029 | Lectures dirigées |
PSE7008 | Stage de recherche I |
Articles scientifiques revus par les pairs
Baudry, C., Lagacé-Leblanc, J., Massé, L., Pearson, J., Courtinat, A., Slater, E., et Ouellet, G. (2023). Parents’ perception of children’s psychosocial adaptation during the COVID-19 pandemic in Québec: Comparison with gifted and non-gifted children. SENG Journal: Exploring the Psychology of Giftedness, 2(1), 25-37.
Pearson, J., Fréchette-Boilard, G., Baudry, C., Matte-Gagné, C., Bernier, A., Lemelin, J.-P., & Tarabulsy, G. M. (2023). Prenatal maternal stress during the COVID-19 pandemic and birth outcomes: Is the newborn spared? Infant Behavior and Development, 101866.
Pearson, J., Baudry, C., Bessette, J., Bernier, A., Lemelin, J.-P., Matte-Gagné, C., Tarabulsy, G. M., & Fréchette-Boilard, G. (2023). Stress maternel prénatal en contexte de pandémie de la COVID-19 : Vécu des femmes enceintes au Québec. Revue de psychoéducation, 52(1), 70-88.
Baudry, C., Pearson, J., Gilbert, E., Massé, L., Ouellet, G., Bégin, J.-Y., Slater, E., Burton, K., & Couture, C. (2021). Adaptation psychosociale et santé mentale des jeunes vivant en contexte de pandémie liée à la COVID-19 au Québec, Canada. Données descriptives et préliminaires. Psychologie canadienne, 62, 80-91.
Beaulieu, M., Bertrand, K., Tremblay, J., Baudry, C., & Pearson, J. (2021). A systematic review and meta-analysis of the efficacy of the long-term treatment and support of substance use disorders. Social Science & Medicine, 114289.
Gaudette-Leblanc, A., Boucher, H., Bédard-Bruyère, F., Pearson, J., Bolduc, J., & Tarabulsy, G. M. (2021). Participation in an early childhood music programme and socioemotional development: A meta-analysis. International Journal of Music in Early Childhood, 16, 131-153.
St-Amand, A., Servot, S., Pearson, J., & Bussières, E.-L. (2021). Effectiveness of interventions offered to non-offending caregivers of sexually abused children: A meta-analysis. Canadian Psychology, 63(3), 339-356.
Savage, L.-É., Tarabulsy, G. M., Pearson, J., Collin-Vézina, D., & Gagné, L.-M. (2019). Maternal history of childhood maltreatment and later parenting behavior: A meta-analysis. Development and Psychopathology, 31, 9-21.
Bujold, M., Henry, J., Pearson, J., & Alain, M. (2018). Jugements de contingence chez les individus dépressifs et non dépressifs : une méta-analyse. Revue québécoise de psychologie, 39(1), 205-229.
Baudry, C., Tarabulsy, G. M., Atkinson, L., Pearson, J., & St-Pierre, A. (2017). Early intervention with adolescent mother-child dyads and cognitive development in early childhood: A meta-analytic study. Prevention Science, 18, 116-130.
Pearson, J., Tarabulsy, G. M., Bussières, E.-L. (2015). Foetal programming and cortisol secretion in early childhood: A meta-analysis of different programming variables. Infant Behavior and Development, 40, 204-215.
Pearson, J., Plamondon, A., Baudry, C., & Tarabulsy, G. (2011). L’attachement chez les enfants de mères adolescents : Un marqueur de l’écologie, un médiateur du développement. Revue québécoise de psychologie, 32, 57-77.
Chapitres de livres