Petite enfance et intervention précoce inclusive

Boursiers 2018-2019

boursiers

Des bourses offertes à six étudiants de membres internationaux

en soutien à la réalisation de leurs projets d'étude

Étudiants à la maîtrise

Yu Yu Chen | National Taipei University of Education, Ohio, États-Unis

Directrice de projet : Ching-I Chen

Titre du projet

Examination of the Psychometric Properties of the 60-month Ages and Stages Questionnaires: Social-Emotional Second Edition Traditional Chinese version (ASQ:SE-TC).

Yi-Ling Chiu  | National Taipei University of Education, Ohio, États-Unis

Directrice de projet : Ching-I Chen

Titre du projet

Establishing Psychometric Properties of the 36-Month Ages and Stages Questionnaires: Social-Emotional
Traditional Chinese Version.

Cui Yan Hoe | National Taipei University of Education, Ohio, États-Unis

Directrice de projet : Ching-I Chen

Titre du projet

Examining the Use of 60-month Ages & Stages Questionnaires: Social-Emotional Taiwanese Chinese
Version between Malaysian Chinese and Taiwanese Children.

Maria Camila Vásquez | Universidad CES, Medellin, Colombie

Directrice de projet : Nadia Semenova moratto

Titre du projet

Adaptation and validation of the Assessment, Evaluation, and Programming System for Infants and
Children (AEPS) scale as an inclusive early childhood education tool in Medellin, Colombia.

Étudiants au doctorat

Sohee Kim | Chongshin University, Seoul, Corée du sud

Directrice de projet : Kay Heoung Heo

Titre du projet

Review of the Koean Adapted K-ASQ and K-ASQ:SE Usage in Korea.

Seoyoung Song | Chongshin University, Seoul, Corée du sud

Directrice de projet : Kay Heoung Heo

Titre du projet

Studying validity of Ages and Stages Questionnaires as teacher report measure.