Teachers’ attitudes and practices regarding inclusive education for gifted students, conditions for success and validation of a strategy for supporting teachers to facilitate their inclusive education
Responsable : Line Massé, professeure, Département de psychoéducation, UQTR.
Co-chercheurs : Claire Baudry1, Caroline Couture1, Claudia Verret2 Marie-France Nadeau3, et Jean-Yves Bégin1.
1 Département de psychoéducation, UQTR
2 Département des sciences de l’activité physique, UQÀM
3 Département d'enseignement au préscolaire et au primaire, Université de Sherbrooke
Partenaires : Christine Touzin, Julie Grenier, Nancy Geoffroy, conseillères pédagogiques, Service des ressources éducatives, Commission scolaire Marguerite-Bourgeoys
Collaborateurs : Françoys Gagné1, Amélie Courtinat2, Sophie Brasseur3.
1 Professeur retraité, Département de psychologie, UQÀM
2 Ph.D, Maître de conférence, UFR de psychologie, Université de Toulouse - Jean Jaurès
3 Professeure, Institut Libre Marie Haps
Assistants de recherche : Jeanne Lagacé-Leblanc, Isabelle Martineau-Crète, Véronique Primeau et Anna-Ève Tanguay.